Tureckie Towarzystwo Turystyczne Koło Turystyczne Z historii Koła Nasz region Nasz śpiewnik Sekcja żeglarska Linkownia Kontakt
startuj z nami  |  dodaj do ulubionych
Tureckie Towarzystwo Turystyczne
  O nas
  Aktualności
  Relacje
  Imprezy

XXVI Bursztynowy Kolarski Rajd po Wielkopolsce Wschodniej Uniejów 2010

Jeszcze tylko dwie godziny...

Jeszcze tylko godzina...

Jeszcze tylko pół godziny...

Udało się! Skończyliśmy lekcje i popędziliśmy do domu. W końcu to nie byle jakie piątkowe popołudnie: wyruszamy na rajd rowerowy do Uniejowa. Przemierzając na dwóch kółkach lasy i pola, można jeszcze było poczuć smak wakacji, które niestety już minęły. Nasza ponad dwudziestoosobowa grupa dotarła na miejsce noclegu – Zespołu Szkół w Uniejowie – jako jedna z ostatnich. Uczestników było rekordowo dużo – przyjechały ekipy z Konina, Słupcy, Śremu, Płocka Torunia, Wrześni, Gniezna i Turku. Pierwszy wieczór upłynął nam oczywiście na śpiewach przy gitarze dobrze nam wszystkim znanych piosenek turystycznych.

Sobotnią trasę zaczęliśmy od zwiedzania zamku w Uniejowie. Następnie zatrzymaliśmy się na moment w Świnicach Warckich – rodzinnej miejscowości św. Faustyny Kowalskiej, a w Borowie zwiedziliśmy Muzeum Marii Konopnickiej. Przez jakiś czas plątaliśmy się po bezdrożach – czyli wszystko tak, jak lubimy.  W Księżych Młynach przepłynęliśmy promem na „naszą stronę” Warty i popędziliśmy do Uniejowa. Po zrobieniu 72 km na rowerach, rzuciliśmy się na bigos, kiełbaski i babeczki z owocami. Wieczorem można było zmierzyć swoje siły w konkursach sprawnościowych m. in. na kolarskim torze przeszkód. A potem... „eh, co za noc, prześpiewaliśmy ją”.

Ostatnią atrakcję rajdu stanowiła niedzielna wizyta w uniejowskich termach, gdzie jak zwykle świetnie się bawiliśmy, robiąc przy tym niemało hałasu. Droga powrotna nie była długa, ale urozmaicona – natknęliśmy się na „ruchome piaski”. Po tym trzydniowym rowerowaniu i 140 km na liczniku do Turku dotarliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi. Myślę, że każdy będzie dobrze wspominał ten wyjazd i z przyjemnością wybierze się na przyszłoroczny rajd rowerowy.

Ewa Gomółka

99.43kB, 680x547 pix

91.86kB, 467x760 pix

71.73kB, 680x547 pix

Tureckie Towarzystwo Turystyczne   |   Koło Turystyczne   |   Z historii Koła   |   Nasz region   |   Nasz śpiewnik   |   Sekcja żeglarska   |   Linkownia   |   Kontakt